Ποίηση
Συλλογικό Έργο | 4 Δανοί ποιητές/ εικαστικοί
Mανδραγόρας, 2011
157 σελ.
ISBN 978-960-9476-19-5
ανθολόγηση,μετάφραση,επιμέλεια: Θεοφάνης Μελάς
Πέερ Κίρκεμπι (Per Kirkeby)
Δανός ποιητής και εικαστικός (γεν. 1938, Κοπεγχάγη). Σπουδές φυσικής ιστορίας στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης (1957-64). Καθηγητής στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Καρλσρούης (1978-1989) και στο Στέντελσούλε της Φρανκφούρτης (1989-2000). Το 1965 έχει την πρώτη ατομική του έκθεση στην “Ελεύθερη” στην Κοπεγχάγη. Το έργο του αντιπροσωπεύεται στα μουσεία: Κέντρο Πομπιντού (Παρίσι), Λουιζιάνα (Δανία), Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης (Νέα Υόρκη), Μοντέρνο Μουσείο (Στοκχόλμη), Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Όσλο), Μουσείο Λούντβικ (Κολωνία), Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (Νέα Υόρκη) και στην Τέιτ (Λονδίνο) μεταξύ άλλων. Ανάμεσα στις σημαντικότερες εκδόσεις του μπορούν να αναφερθούν. “2,15” (1967), “Εξηγώντας εικόνες” (1968), ” Jungling auf der Wanderschaft” (1970), “Φυσιογνωσία” (1979), “Το συνεχές κείμενο” (1982), “Πολύ αργότερα” (1992), “Οι τίτλοι των εικόνων” (1998), “Προς τα πίσω” (2002), “Η αρκτική έρημος” (2004).
Χένρικ Χέεβε (Henrik Have)
Δανός ποιητής και εικαστικός (γεν. 1946, Κοπεγχάγη— 12 Σεπτεμβρίου 2014). Σπουδές στην Ελεύθερη Παιδαγωγική Σχολή του Όλεροπ (1971). Πρώτη έκθεση το 1964. Το 1973 ξεκινά τον εκδοτικό οίκο After Hand., όπου εκτός από δικά του έργα εκδίδονται και άλλοι δανοί ποιητές (Πέερ Χόιχολτ, Χένρικ Μπιέλκε) αλλά και ξένοι καλλιτέχνες (Λόρενς Βάινερ, Γιόχεν Γκερτζ, Άλισον Νόουλς). Συνιδρυτής του περιοδικού North Art Magazine. Το έργο του εκτίθεται σε πολλά μουσεία της Δανίας και του εξωτερικού. Σημαντικές εκδόσεις: “Sun After Lunch” (1971), “Col. Pferde” (1972), “Timeless tableau at day’s end” (1971), “SPIEGELSANGERIN” (1972), “Η καταμέτρηση” (1973), “Σουηδία – μία εναέρια περιπέτεια” (1977), “Ποιήματα εξαφάνισης” (1978), “Συμπυκνωμένη Ευρώπη” (1980), “Νο με επιστροφή” (1990), “Κάτω από τον μεταμεσονύκτιο ήλιο στο Νο” (1993), “noOne” (1997), “Η δοκιμότητα” (1999), “Ο αιτητής” (2001), “Η προσωρινότητα” (2003).
Κλάους Κάρστενσεν (Claus Carstensen)
Δανός ποιητής και εικαστικός (γεν. 1957 στο Σέναμπορ). Σπουδές στη Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών της Δανίας (1977-1983), και στο Ινστιτούτο Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης (1979-1983). Συμμετέχει επίσης στον κύκλο Ψυχοσημειολογίας της Κοπεγχάγης (1981-1983). Καθηγητής στην Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών της Δανίας (1993-2002). Σημαντικές εκδόσεις του: “Totenbuch” (1983), “από :μάσκες χωρίς ονόματα” (1984), “Correspondances, In/Out The Flat” (1984), “Ζ.Τ”. (1989), “Απεδαφικοποιημένο” (1991), “38 ποιήματα” (1992), “Omey και άλλα εδάφη” (1997), “Ποιήματα (συλλογή), d.t.” (1999), “99/00” (2001), “Προσωρινότητες” 1972-2002 (2003), “Ένα ταξίδι στην Τριέστη” (2009), με τον Κρέστιαν Βιν. Επίσης, μαζί με τον Πέερ Όο Μπραντ, επιμελητής της έκθεσης “The Map is not the Territory” (2009) για την τέχνη, τη γλώσσα, τη σκέψη και τη γνώση.
Γιόρεν Μικέλσεν (Jørgen Michaelsen)
Δανός ποιητής και εικαστικός (γεν. 1961 στην Κοπεγχάγη). Σπουδές στη Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών της Δανίας (1987-1994). Σπουδές φιλοσοφίας στο πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης (1983-1985). Από ατομικές εκθέσεις: “Η διαρκής παράβασις του επισκόπου Πέτρου Παλλαδίου” (1996), “GYNOCRAFT; Jul. Bomholt” (1997), “MESO. Songs of Mutual Resistance & Fortification” (2002), “ENDO. A Natural Selection” (2004). Ομαδικές: “Out of Shape” (1996), “Whatever happened to social democracy?” (2005).Σημαντικές εκδόσεις: 3 Συζητήσεις (για την τέχνη) (με τον Ι. Ν. Kjaer), (1994), “AUTO Επιλογή γραπτών” 1993-2005 (2006), “State of Nature. 500 Drawings and One Text” (2009). Ο Γιόρεν Μικέλσεν ήταν ένας από τους κύριους συντελεστές πίσω από τους εκθεσειακούς χώρους “Max Mundus” (1994-96) και “Mfkokm” (1998-99), οι οποίοι διευθύνονταν από τους ίδιους τους καλλιτέχνες. Είναι συντάκτης των περιοδικών τέχνης MUTANT(2002-06) και NY MUTANT (2007′-). Σε συνεργασία με την Karin Hindsbo επιμελήθηκε την ατομική έκθεση “Δεν μου κάνει… το επόμενο!» (2007) του Άλμπερτ Μερτς.
.
Share this Post