Ταπήλινα γλυπτά μου δημιουργήθηκαν από άπειρες αναζητήσεις, από πνευματικές γεύσεις διαφόρων λαών, από τελετές, όνειρα, φαντασιώσεις.
Πολυάριθμοι πολιτισμοί κου πρόσφεραν εράσμια ερεθίσματα.
Από μακρινά μου ταξίδια ή από ταξίδια στο Αιγαίο, κράτησα τον παλμό κάποιας λαϊκότερης ζεστασιάς, που την εκμυστηρεύτηκα στις πήλινες αυτές κατασκευές.
Η Αίγυπτος, η Ινδία, η Τοσκάνη, και κυρίως η Ελληνιστική τερακότα με το ερωτικό και συγχρόνως αφελές της στοιχείο, με την άχραντη εορταστική της ατμόσφαιρα, την ποίηση, το ρυθμό των όγκων, τα στυλιζαρισμένα της σχήματα, στάθηκαν οι πρωταγωνιστές αυτών των μορφών.
Το φύλλο χρυσού, που επίμονα κι ισόβια τις καλύπτει, δηλώνεται σαν την αποθέωση όλων αυτών των αναζητήσεων, που διατυπώνουν με αφαιρετικό τρόπο, αιώνια καθιέρωση. Το φύλλο χρυσού δεν κατευθύνει μόνο τη χρωματική οντότητα, αλλά πάνω από όλα λειτουργεί σα ρυθμός οιστρηλατημένος. Μ’ αυτή τη διάθεση θα πρέπει να το αντιμετωπίσεις, αν θέλεις να διεισδύσεις στη μυητική μαγεία όλων αυτών των τελετουργικών πήλινων γεγονότων, που εμψυχώθηκαν από πολύ παλιές κι από πολύ σύγχρονες απηχήσεις και καταγραφές ζωής.
Φαίδων Πατρικαλάκις
Share this Post